مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

ارائه دهنده کلیه خدمات ترجمه متون عمومی و تخصصی، مقالات علمی، ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات ISI و ... با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت
amouzeshcenter@gmail.com
میدان انقلاب، خیابان 12 فروردین، کوچه حقیقت، پلاک 4، واحد 7
0910-9232255
021-66974157

بایگانی
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

زبان‌آموزان غالبا مرتکب اشتباهات گوناگونی می‌گردند و با تکرار اشتباهات آنها را تقویت نیز می‌کنند! برای پرهیز از این اشتباهات لازم است نکات زیر را همواره بخاطر داشته باشید:

1- از زبان ساده استفاده نمایید. بعضی از تازه کارها تلاش می‌کنند از جملات پیچیده (مثلاً با استفاده از زمان حال کامل یا جملات شرطی) در نوشتار یا گفتارشان استفاده کنند و بدین ترتیب همیشه مرتکب اشتباهات واضحی می‌شوند. اگر به تازگی شروع به آموختن، نوشتن یا صحبت کردن به انگلیسی کرده‌اید باید آنچه را که می‌توانید بگویید (جملات ساده‌ای که بارها دیده‌اید) نه جملات پیچیده و دشوار را.

2- آهسته و با دقت بخوانید و بنویسید. در ابتدا سعی کنید بسیار آهسته، ولی با دقت بنویسید. به عنوان مثال شاید لازم باشد برای نوشتن ایمیل یا متنی با ده جمله‌ صحیح، دو ساعت وقت صرف کنید، زیرا باید جملاتتان را چندین بار مرور کنید تا اشتباهاتتان را پیدا نمایید. همیشه از یک دیکشنری استفاده کنید تا مطمئن شوید کلمات را به درستی بکار برده‌اید.هنگام تایپ کردن هم حتماً از برنامه‌هایی مانند Microsoft Word استفاده کنید تا به بسیاری از اشتباهات املایی و دستوری خود پی ببرید.

3- اگر مطمئن نیستید که چطور باید مطلبی را بگویید، صبر کنید. اگر نمی‌توانید چیزی را به درستی بگویید، تقریبا همیشه بهتر است که اصلاً آن را نگویید. شما که نمی‌خواهید عادتهای غلط را در خودتان تقویت کنید. شما می‌توانید عبارت یا جمله‌ صحیح را در یک دیکشنری (در قسمت جملات نمونه) و یا در اینترنت جستجو کنید. اما هنگام صحبت کردن شما فرصت کافی برای انجام این کارها را ندارید، بنابراین بهتر است که چیز دیگری بگویید – چیزی که مطمئن هستید درست است.

4- هنگام نوشتن همواره جستجو کنید. هر موقع که مطمئن نبودید که چطور از یک واژه استفاده کنید، آن را در یک دیکشنری خوب جستجو کنید تا جملات نمونه‌ مرتبط با آن را بیابید. اگر چیزی نوشتید و از درست بودن آن مطمئن نبودید، می‌توانید  در اینترنت با استفاده از یک موتور جستجوگر (مانند گوگل) آن را جستجو کنید. اگر شمار زیادی از صفحات، عبارت یا جمله‌ی شما را در برداشتند، در این صورت (به احتمال بسیار زیاد) جمله یا عبارت شما درست است. دیکشنریـها و موتورهای جستجوگر بایستی به طور روزمره مورد استفاده‌ زبان‌آموزان قرار بگیرند، مخصوصاً اگر به تازگی نوشتن را آغاز کرده باشند.


5- به تفاوتهای بین انگلیسی و زبان مادریتان دقت نمایید. گاهی اوقات زبان‌آموزان حتی متوجه نیستند که چقدر زبان انگلیسی با زبان مادریشان متفاوت است. آنها موقع صحبت کردن کلمات را به صورت لفظ به لفظ از زبان اصلی‌شان ترجمه می‌کنند و تصور می‌کنند که جملاتشان صحیح است.

همیشه سعی کنید هنگام گوش کردن یا خواندن متون انگلیسی به چیزهایی مانند ترتیب لغات، حروف تعریف، حروف اضافه و زمان افعال دقت کنید. جملات انگلیسی را با معادلهای آنها در زبان اصلی‌تان مقایسه کنید و به تفاوتهای موجود در کلمات و ترتیب آنها دقت کنید.


6- اول بنویسید، سپس صحبت کنید. نوشتن از صحبت کردن آسانتر است، زیرا: 1) لازم نیست تلفظ خوبی داشته باشید (اما لازم است املای شما خوب باشد)، 2) می‌توانید خیلی آهسته بنویسید، 3)می‌توانید از دیکشنری، اینترنت و… بهره بگیرید. بنابراین، این ایده بسیار خوبی است که ابتدا به تمرین نوشتن بپردازید تا مهارت لازم برای ساختن جملات صحیح هنگام صحبت کردن را پیدا کنید.


7- تا نحوه‌ی تلفظ اصوات را نیاموخته‌اید، اقدام به صحبت کردن ننمایید. شما باید قبل از اینکه اقدام به صحبت کردن کنید بتوانید همه‌ حروف صدادار و بی‌صدا را بطور واضح و صحیح تلفظ کنید. در غیر این صورت ممکن است تلفظ‌های نادرست در ذهنتان ماندگار شوند.


8- اگر تلفظ صحیح لغتی را نمی‌دانید، اصلاً آن را ادا نکنید. شما باید تلفظ صحیح همه‌ی کلماتی را که به کار می‌برید، بدانید. در غیر این صورت به خودتان آموزش غلط خواهید داد و همیشه آن کلمه را اشتباه تلفظ خواهید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی